12. august 2012

Herdla

Tidlig i kveldingen i går pakket jeg fotoutstyret i bilen og satte kursen mot Herdla.  Tok sikte på å være framme i god tid før solen gikk ned slik at jeg kanskje kunne "fange" solnedgangen.


På veien kjørte jeg forbi et tjern / lite vann med masse hvite vannliljer.



Jeg var framme ved Herdla bro i god tid før solnedgang og fikk tatt et bilde av broen i lav kveldssol.




Kvelden var fin og klar, men det lå en stripe av lave skyer i synsranden. Jeg fikk ikke se solen gå i havet, men skystripen bidro til en solnedgang med strålende flott lyseffekt.










Etter at solen var sunket under horisonten lyste den opp de lette skyene som lå lavt på kveldshimmelen.




De fargerike skyene dannert et flott bakteppe for broens kveldsmørke konturer.



Herdla by Night er riktig så idyllisk.



Tar også med dette bildet av det gamle, slitte huset på øya like ved Herdla.
Bortsett fra at bildet er litt kornete (tatt seint i kveldsskumringen), synes jeg det er litt tøft.

2 kommentarer: